Svar!

Fick lite frågor om flyinge som jag tänkte svara på!


Hur är det när man har med sig egen/egna hästar?


Att ha med egen häst är inget problem alls! här finns gått om bra stall alldeles intill anläggningen. Jag och Emma har häst i samma stall, 800 m från flyinge. Alla stall är bra, man får välja efter pris och hur mycket man vill sköta själv. finns dom stall som är billiga och man får göra allt själv, som i vårat med vi har ett samarbete med dom andra som har hästar och då blir det bara 2 fodringar/häst/vecka. sen finns det dom stallen som till och med mockar åt dig och tvättar täcken osv.

Finns det gott om träningar/tävlingar på nära håll?


Kan ju säga att jag tävlar mindre när jag är här nere men det beror inte bara på att mina föräldrar inte kan köra. Det är ganska många tävlingar som man har gångavstånd till. I Granelund brukar det var tävlingar ofta och även på flyinge! när jag var lite mer aktiv med tävlandet så åkte min mamma ner ganska ofta, ungefär varannan helg beroende på om det var tävlingar med gångavstånd eller inte.

träningar är nog det minsta problemet! här finns både många träningar i Granelund och på flyinges anläggning! finns en lista med nummer till alla tränare på båda elevhemmen.

Hur ofta är era föräldrar och hälsar på er?


Det är för det mesta bara mamma som hälsar på mig i och med att det oftast är i samband med tävling. jag åker ju hem lite då och då också, det är aldrig några problem med vem som ska ta hand om hästen/hästarna!

Hur många poäng behöver man ha på ett ungefär för att komma in?


Betygen är ju olika från år till år. När vi sökte kom alla in för det var så många som tacka nej, men ettorna nu hade lite högre poäng. förlåt att jag inte kan ge dig en siffra! hittar det inte på flyinges hemsida :/

Hoppas du är nöjd över svaren!!

/Amanda


Kommentarer
Postat av: Kajsa med kollen

Intagningspoängen när vi (HG2) sökte in var 240, har jag för mig. Men som Amanda sa, var det så många som tackade nej så de gick längre ner med poängen och till sist tror jag att de tog in folk som låg på runt 180-200 poäng.

2012-02-19 • 14:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0