Catatonia

Catatonia är ett sto född 2003. Hon är e. Cortus u. Carlanda eu. Landrat-Alpenfürs-Caracas.

Jag köpte henne våren 2010 av mina kusiner som har egen uppfödning och tar emot inridning/tillridnings hästar. Dom visade henne på 5-års breeders där hon slutade på 8 fel, 4 fel dag 1, rev första hindret utan anledning och 4 fel dag 2, där hon rev sista hindret också utan någon speciell anledning. I slutet av det året hon var 5 år startade hon 1,25 m med bra resultat.

Som 6-åring presterade hon ingenting för hon blev skadad och stod hela året. Hon blev igång satt i slutet av året 2009 och sedan tog jag över henne  på våren. Vi startade lite smått med att va med i div 3 så det blev min första tävling med henne. Senare mot sommaren så gick jag upp på 1,10. Sen flyttade jag till flyinge och då tog det ett tag innan vi kom igång med tävling och träningar osv. Dessutom ville jag bara ha en häst med mig och jag hade 4 hästar att rida just då, så hon fick stå hemma två veckor innan hon åkte ner till mig. Jag tävlade henne 1,10 m året ut innan hon och jag åkte hem för jullov.

När jag sedan kom ner igen så satt jag upp ett mål att tävla 1,20 m innan sommarlovet. Men precis innan så fick hon en liten hälta, som tur var så upptäckte vi den tidigt men det tar jätte lång tid ändå. Vi fick välja mellan att låta henne vila en 2-3 veckor eller behandla henne riktigt. Man vet ju aldrig med hästar så vi behandlade henne för att vara på den säkra sidan. Jag har inte kommit igång försen nu med tävlandet, men mitt mål är att komma upp på 1,20 m innan året är slut beroende på hur det går framöver. Annars blir det i början av nästa år. Catatonia och jag vill ta oss upp till SM sen vill jag behålla henne till avelssto för min kommande verksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0