Emma Överby

Jag heter då Emma Överby och är född 1993 på ön Öland som typ alla känner till.
Där har jag bott ända fram tills hösten 2010 då jag flyttade ner till Skåne, Flyinge för att gå gymnasiet här.
Jag är fördetmesta glad och positiv, jag har väldigt starka åsikter och vet vad jag vill!
Jag har ridit så länge jag kan minnas, jag började som nästan alla andra på ridskola. Red där ett tag, samtiditgt red jag på olika små hästar runt om i närheten. 
Efter ett tag fick jag en ponny på ridskolan som inte klarade av att gå som ridskoleponny, Ronja hette hon och jag red henne något år.
Min kompis hade börjat rida lite i ett annat stall så jag följde med henne dit och kollade lite. Det slutade med att jag flyttade dit och började på en foderhäst som hette Tiibet, året var då 2005. Men jag fastnade för en annan ponny dom hade som inte var inriden då utan bara var 2 år. Dom visste inte heller vad han hette så vi kallade han för Swift till en början.
Jag började pyssla med han, ut och gå, borsta mm. När han var 3 reds han in och jag bytte då häst till Akropol som vi fick reda på att han hette.
Han kunde iprincip inget när jag började, och jag kunde inte så mkt mer. Men jag tyckte det va kul. Ibörjan var det bara lite lull ridning men började snart träna för tränare.
Hösten 2008 gjorde jag min första riktiga tävling någonsin. Jag fick reda på att jag skulle tävla dagen innan så jag hade ingen tid för att bli nervös. Hästen hade jag aldrig ridit heller. Välk som ponnyn hette är en c-ponny som då var 6år och knappt tävlad heller.
Jag tog också med mig Akropol till tävlingen och hoppade en LD. Jag glömde säga att det var Allsvenskan div II.
Iallafall så kunde inte tävlingen gått bättre. Jag nollade LDn med Ako, i förklassen LC med Välk nollade jag och vann(!) jag hade ingen aning om vilket varv jag skulle rida eller något men det blev rätt och jag va glad. Sen flög jag av på ärevarvet (hehe). Sen i lagklassen var vi bara 3, och alla andra lag 4. Men det slutade med vinst där med.
Jag tyckte det va kul att tävla så jag fortsatte, och det gick bra. Har ridit massor med olika ponnyer som ni kommer få reda på såsmoningom. Men tävlade iaf upp till LA under min ponnytid.

Jag började gymnasiet på John Bauer i Kalmar 2009 på floristlinjen.
Sommaren innan jag flyttade ner till Skåne köpte min pappa en häst till mig. En val, Zencur e:Zephyr ue:Marwin född-03.
Nu har jag haft han i lite mer än ett år, och vi har tävlat upp till 120.
Jag har även en till häst som jag lånar utav Susanne Schelin. Ett sto som är raka motsatsen till min. Hon har tidigare gått 140 med massa vinster och placeringar. Annie Lennox e:Helwan ue:Dragon. Hon är syster till bla Thunderball. Läs mer om dom under våra hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0