Harry Potter

Harry Potter är en valack född 2003 1,45 m. Han är e. Poetic Justice u. Fanny eu. Branthammars Bell Dara-Knock krandy-Carnadurn.

Harry är uppfödd i Varberg (ungefär där jag bor) men jag köpte honom uppåt Stockholm till, så han åkte fram och tillbaka;) Dom föra ägarna köpte honom för att han var hingst och hade potential till att bli godkänd hingst, men han hade en för dålig trav, han blev alltså valack väldigt sent. Innan jag fick honom så var han tävlad upp till lätt b i hoppning, aldrig tävlad i dressyr. jag fick honom våren 2008 så jag har snart haft honom i 4 år. Innan jag fick han hade jag tävlat lätt b på min c-ponny (90 cm) så min första tävling hoppade jag lätt d & lätt c (80, 90 cm) jag var felfri i båda klasserna och det kändes såpass lätt så nästa tävling gick jag direkt upp på lätt b & lätt a.

Jag kvalade han i ung-ponny SM och ett annat ung-ponny championat, på det första som var i Kungsbacka gick det jätte bra. Vi var felfria båda dagarna men i finalen glömde jag sista hindret så blev utesluten. På championatet i Falkenberg hoppade 5-åringarna lätt b och han tog inte i riktigt så fick 7,2 som poäng.

När jag flyttade ner hit så blev han bara utriden i skogen och riden av mig på loven så det gick inte så jätte mycket framåt förra året för han. Förra våren så skickade jag honom till min bästa kompis Linnéa som tävlade honom på samma nivå som jag har gjort. Nu har jag med mig Harry och Catatonia så nu rids han ordentligt och tävlas. Vi tävlar fortfarande lätt a men har utvecklats enormt om man jämför våran första lätt a för ca 3 år sedan och med dom rundorna på lätt a höjd som jag hoppar med han idag. Mitt mål med han är att så fort som möjligt komma upp på msv. Harry är till salu p.g.a. att jag är alldeles för lång (173 cm) och jag har 2 andra hästar också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0