hejhejhallååå!

Nu sitter jag här igen och börjar förbereda mig inför skolan. Om jag tänker tillbaka för ett år sedan, mycket har hänt, men ändå ser mycket ut som då..
Förra sommaren bodde jag hemma, red lite hästar och träffade mina vänner, tävlade och bara gjorde det jag ville typ. Min framtid då var hästar, jag skulle ha eget företag och utbilda mig och blablabla.
Denna sommaren har jag varit hemma 1 vecka totalt, jag har jobbat som hästskötare, påbörjat mitt körkort, tävlat lite men mest hängt i stall och tränat (mig själv). Nu ser jag ev en framtid med häst, men isådana fall vid sidan av något annat.
Samma sak är dock att Zeb är skadad, förra året denna tiden fick han sin lymfangit och nu har han sparkat upp ett sår på andra bakbenet, ingen större fara men vi roar oss just nu med promenader x2. Jag har haft två hästar under året, men som för ett år sedan har jag bara en nu, Annie är tillbaka lämnad då vi insåg att hon gjort sitt på tävling. Och att jag vill kunna göra annat iår. Samma sak är även längtan och förväntan på vad året skall ge, men iår är jag mer taggad än någonsin! Vi har färre ämnen nu, vi har bara ett år kvar (waaaaah) till studenten. Direkt efter skolstarten är det även Malmöfestivalen I höst (närmare bestämt Amandas födelsedag, 24 november) är det Swedich House Maffia med några favoriter. Efter studenten blir det även ev en utomlandsresa med tre utev dem bästa jag vet!

Om man tänker tillbaka så inser man även hur mycket bara denna sommaren gjort i mognaden, jag kan ärligt säga att jag värderar saker mycket mer nu, inser vad jag har och inte. Inser vad jag vill ha kvar och inte. Det jag känner mig färdig med lämnar jag bakom mig för att nu se framåt!

Ja det har hänt mycket under sommaren, men snart är det dags att packa väskan (som jag levt i denna sommar) igen för att åka tillbaks till Flyinge, efter det sista sommarlovet i mitt liv.. Ja, jag börjar känna mig gammal nu..

Och snart så träffar jag dessa två underbaringar igen!


/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0