ingen ridning

Jag kom hem nu på lunchen och kollade mina hästars veckoschema och det visade att zeb ska ha fysioteraput ikv och Annie skulle rida bommar, men sen såg jag att Annie inte har ngn vila denna veckan. Så idag kan bli första gången sen jag fick Annie jag inte rider ngn häst alls :o
Men jag ska åka till stallet nu iaf och mocka och allt. Får se om jag rider med så får hon stå i helgen. Vi börjar inte förens två timmar så..

Tränade ju Zeb igår, va lite onoff i början men fin i slutet. Det krävs att jag rider igenom han ordentligt för att det ska gå bra i hoppningen. Nu har jag fått ganska mycket bra tips med. För hon jag tränar för nu är dressyrtränare med, så hon lägger mkt vikt på framridning och hur hästen går emellan hindrerna.

Vi hade lastning utav häst idag på lektionen, gick igenom hur man ska göra, vilken utrustning du behöver, vad du ska tänka på när du köper släp mm. Efter det friserade vi lite hästar så dom är snygga :)

Mitt i allt kom Kia (en lärare) med sin übersöta 9veckor gamla hund, som var korsning med labbe.
Så hästarna fick ingen uppmärksamhet utan hunden all för ett litet tag.
Jag fick ingen bra bild, men Amanda kanske lägger upp en senare :)

Zeb får stå för bilden ist


/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0