Amanda Svensson

Jag heter då Amanda Svensson och är född 1994. Jag bor på en egen gård 9 km ifrån Ullared i en by som heter Fagered där jag har bott hela mitt liv. Flyttade ner till flyinge 2010 där jag började gymnasiet.

Jag har ridit hela livet och fick min först ponny när jag var dryga 2 år. Jag red mindre och mindre, körde henne lite ibland. När vi lämnade tillbaka henne ville jag ha en ny häst men i och med att jag hade inte hade ett stort intresse så började jag på ridskola istället, men bara efter ett halv år så fick jag en ny ponny, jag fick även en hästintresserad kompis som var i mitt stall ofta. Tack vare det fick jag tillbaka intresset och började rida mer seriöst.

När vi sålde Kalle som min andra ponny heter, fick jag Stina som bar runt mig i vått och torrt! Tävlade första gången 2005 med henne i Laholm, jag kom på sista placering i båda klasserna. Sedan dess har jag varit fast i häst världen! Jag har 3 stycken egna hästar och har för tillfället med mig 1 av dom till flyinge, min 4-åring är just nu på djursjukhuset för en spark och kommer vara där två veckor fram över :( Harry är hos mina kusiner och går lite lektioner där.

Innan jag flyttade hit köpte vi Catatonia som mina kusiner har fött upp, planen var väll att vi skulle fått sålt Harry den sommaren men jag har inte sålt han än. ska försöka nu till sommaren igen när jag har tid att trimma han rejält. Min underbara mamma kommer hit ganska ofta så jag kan tävla dom så mycket som möjligt. Läs mer om mina hästar under våra hästar!

Jag har hoppat lätt A på ponny och 1,15 m på häst. tanken är att jag även ska starta lite mer dressyr tävlingar till sommaren/hösten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0