Min guldklimp!!

2004 fick jag en ponny som hatade människor och hade ärr över hela kroppen. Jag var livrädd första halv året och ville bara sälja henne men efter det halv året blev hon det mest betydelsefulla i mitt liv. Jag var (är fortfarande) ganska mesig i min ridning men hon älskade att hoppa så jag kom nästan alltid på placering. Har gjort så himla mycket roliga saker med den hästen2004 fick jag en ponny som hatade människor och hade ärr över hela kroppen. Jag var livrädd första halv året och ville bara sälja henne men efter det halv året blev hon det mest betydelsefulla i mitt liv. Jag var (är fortfarande) ganska mesig i min ridning men hon älskade att hoppa så jag kom nästan alltid på placering. Har gjort så himla mycket roliga saker med den hästen!

Torsdagen före sommar lovet 2008 skulle vi åka på ett meeting och för första gången hoppa lätt a, jag sov inte hemma Ons-Tor för vi var på en utflykt med skolan och fick inte ha mobilerna med oss. När jag kom hem på torsdagen hade mamma fått åka in till djursjukhuset med Stina för hon haltade på onsdag kväll.

Det tog ett tag innan dem redde ut vad det var, men efter ca 2 månader kom dom fram till att det var en inflammation i strålbens bushan. Tog ett halv år innan hon blev helt bra men när hon väll blev det och jag hade satt igång henne så blev hon halt igen, denna gången för hon fick fång. Tog ytligare ett tag innan hon blev bra men sommaren 2010 tävlade jag henne upp till lätt b.

Vi försökte sälja henne men ingen klarade av henne, jag ville inte tävla på henne mer för jag tänkte för mycket på att lägga henne rätt och då blev det bara fel. Så min lilla syster (Alida) började rida henne lite, Alida som inte är någon tuff ryttare utan ganska mesig klarade utan några som helst problem av henne.

Till slut fick vi sålt henne i slutet av sommaren 2010 till min tredjedels kusin Tilde, det gick jätte bra för henne och Stina trivdes så bra med henne! Nu bara för någon vecka sedan blev hon halt igen så dom åkte ner till djursjukhuset där hon fick stanna över natten. Sen visade det sig att dom hade salmonella och ett annat virus så hon fick inte komma hem. På något sätt fick Stina både salmonella och viruset och fick avlivas direkt.

R.I.P. Stina Min Fina <3

Sommaren 2005


Sommaren 2010



våren 2010


/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0