Fullspäckat!

Har verkligen inte haft tid att blogga senaste dagarna. Det som kommit upp från min sida har varit tidsinställda eller snabba inlägg..

Har 3-dagars kurs nu med båda hästarna, Zeb skötte sig super och var verkligen nöjd med han idag! Annie var riktigt laddad, gjorde det hon skulle men vi båda kunde gjort det bättre. Får hoppas hon är bättre och lite lugnare imon.

Denna 3-dagars kursen går då ut på att första dagen rider man markarbete och rider verkligen igenom både häst och ryttare med mkt krävande markövningar. Andra dagen är det gymnastikhoppning som bygger lite på första dagens övningar. Och tredje dagen när hästarna är riktigt genom ridna är det banhoppning, oftast en komplicerad men riktigt kul sådan!
Jag rider hästarna direkt efter varandra, så jag har snälla päron som hjälper mig emellan.

Vad har jag gjor nu dessa dagar då? Julafton var vi ju hos Mormor & Morfar, firade jul där och hade mysigt. Åkte hem då mamma skulle jobba kväll så min roliga julaftonskväll spenderades i stallet med fina hästar.
Juldagen var det upp tidigt och släppa ut och rida, sedan åkte vi till Farfar & Farmor, kom dit på kvällen (då det tar ett tag dit) så hade lite julmys där. Annandagen firade vi jul igen med kusiner och farbröder. Åkte hem på em och sedan stallet för att rida båda mina pluttar. Skynda hem för att möta upp Rebecka och träffa henne, slutade med att vi satt och spelade Monopol med min far till klockan halv 2, eftersom alla ville vinna.
Idag tog jag lite sovmorgon sen upp och äta och fixa mig för stallet, tränade båda och sedan hem för att hinna till kalmar innan en affär stängde, köpte massa foder och en ny grimma till Zeb som tog sönder sin idag. 
Stannade ett tag och åt med mina päron sen körde dom mig till Rebecka så jag fick träffa hennes übersöta hundar (2 chiuauor), mös lite med dom medans hon åt. Sedan gick vi och tog varsin kaffe och träffade lite kompisar, till sist vidare till bion för att se New years eve, riktigt bra film! Vill bara se den 100 ggr om!

Nu är jag hemma och ska strax hoppa i sängen för att ladda om tills imon, då ska jag upp i tid för att köra lite bil, sedan äta och träna båda, sedan får vi se vad kvällen har att erbjuda, förhoppningsvis utgång med trevliga människor!

Här har vi en söt liten sixten, jag blev ganska kär då han bara är 9 veckor och inte större än min hand.


/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0